fredag 16 november 2012

dubbla fakturor

Det händer ganska så ofta. I bland när jag är ledig och det gör inte så mycket, men när jag jobbar och det händer då blir det ju lite jobbigt. Jag snackar så klart om när folk skall lätta sitt hjärta för mig.

Exempel 1:
Jag skall måla om en hall. Jag måste hela tiden gå ut och hämta material till jobbet. Kunden som tyvärr råkar vara hemma berättar om sitt liv och leverne. Eftersom jag är ganska så artig så tar jag mig tid och lyssnar. och försöker smita ut till bilen när kunden hämtar andan.

Tid: 2 timmar
Arbetad tid: 57 minuter

Exempel 2:
Jag skall måla en annan hall och kunden är inte hemma. Kunden bor tillfälligt hos grannen. Perfekt. När jobbet är klartgår jag över och talar om det och får reda på att kunden är nykter alkolist.

Tid: 1 timme och 13 minuter
Arbetad tid: 8 minuter

Exempel 3:
Jag är ledig och går och strosar på IKEA. En man kommer fram till mig med gråten i halsen och talar om att han är nyskild.

Tid: 45 minuter
Arbetad tid: 0 minuter.

Tänk om jag skulle börja fakturera dubbelt.

Målning av hall 600kr
terapitid 8320kr

Kanske inte hade varit så dumt.

2 kommentarer: