onsdag 14 november 2012

hmm

Telefonförsäljare och adresserad reklam står inte speciellt högt i kurs hos mig. Reklamen biter inte på mig utan jag blir bara irriterad på erbjudande där man får 30% rabatt första året.  Säkert säger jag bara Det hjälper ju inte mig att det er billigare första året. Det jag "sparar" första året tar dom igen dom övriga åren. Sen har jag väldigt svårt för den här typen av företag också. Faktum är att jag har svårt för alla som är ute efter mina pengar. 
Det är bara så. Det finns inga bra erbjudande. Det finns bara olika sätt att tjäna pengar på någon annan. Jag målar åt folk och får pengar för det. Färgen köper jag av färghandlaren. En ok deal. Men sen när det kommer en jävel som tränger in sig mellan mig och min kund som "förmedlare" för en ganska så väl tilltagen slant. Dom tillför ju inget alls. Varken jag eller min kund tjänar något på det. Det är bara parasiten där emellan som gör sig en hacka.

Sen har vi telefonförsäljarna. Då vill jag börja med att det inte är er (telefonförsäljare) som personer som får mig att se rött, utan det är fenomenet. Jag tycker inte om när någon ringer sent på kvällen och talar om att vi är bästa kompisar och att jag är jätterolig. För att sen tala om vilket superbra erbjudande dom har till mig som på ett eller annat sätt bara kostar mig pengar. i bland tar jag mig tid att lyssna på dom. I bland lägger jag på när jag hör att det är en säljare. Men Dom senaste gångerna har jag kört något nytt som bara understryker vilka hjärndöda personer det sitter där i andra änden. Så här har det låtit dom senaste gångerna när telefonen ringt:

-Hej det är Johannes

- Hej jag heter någonting och ringer från Företaget är Johannes där?

- Nä, han är inte inne just nu.

- Nähä, är du hans son?

- Nä jag känner honom inte.

- ...nähä, då får jag försöka ringa en annan gång.

-ja gör du det.


Problemet är ju att dom ringer igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar