lördag 24 november 2012

Som att vinna på triss

För ganska så länge sen så var jag ute och och körde när min bil plötsligt började gunga fram och tillbaka. jag misstänkte att det var kullagerna som var utslitna och lämnade in bilen på verkstad. 700 kr senare så visade det sig att det INTE var kullagerna utan att det var däcken som var utslitna. Det absolut lättaste var ju att byta bil med pappa och inte låtsas om det.
Fast nu skall han tydligen sälja sin bil så jag var tvungen att ta tag i problemet.
Så jag körde och bytte bil och tog mig till däckverkstan. Där fick samtliga däck underkänt och jag en lätt utskällning för att jag körde mönsterlöst och med punktering. Nya däck skulle gå på minst 1000 st.

Jag kände mig inte helnöjd och tänkte kolla på fler ställen. Men för att kunna göra det så var jag tvungen att sätta på dom andra däcken. Dom andra däcken visade sig vara nästan oanvända vinterdäck. Så lägligt. Du skall jag bara fixa punkteringen och sen rullar jag vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar