fredag 29 juli 2011

En formulering

Dom senaste dagarna har jag iklätt mig rollen som Carl Grén Broberg. Tre gånger om dagen tar jag emot besökare som jag visar runt i "mitt" hus. Eftersom huset är ett museum som får man ju så klart inte ha med sig stora väskor. Faktiskt inga väskor alls. När jag tar gruppen som kan vara allt från en enda person upp till tjugo stycken hälsar jag dom välkommna och kör en liten presentation på trappen. När vi kommer in i hallen så sa jag tidigare att det gick bra att hänga av sig jackor och väskor i hallen. Detta sa jag väldigt väligt ochtrevligt och möttes väldigt ofta av evil eye från tanter och med ett krampaktigt tag om handväskan förkunnar dom att dom minsann kan gå ut om det skall vara på det viset.

Det här är något som jag tyckt varlit lite jobbigt att guidningen skall börja med slagsmål och handgmäng.

Men så i går prövade jag ett nytt grepp. Efter att jag kört en kort presentation talar jag om att det är strängeligen förbjudet att ta in väskor i huset. Samtliga väskor skall hängas av i hallen och dom som inte lyder åker ut.
Till min stora förvåning så är det inte en enda som klagat. Alla har glatt hängt av sig sina väskor. Varför är det så?

3 kommentarer:

  1. johannes jag behöver din adress, Maila!
    Please.

    SvaraRadera
  2. Den är skickad. hoppas du får det så trevligt på Sveriges baksida ;-)

    SvaraRadera
  3. va skulle du me min adress till? *nyfiken*

    SvaraRadera