måndag 11 juli 2011

Hur går det här?

Västtrafik har ju inte gjort sig kända för att vara smidiga. Jag personligen har inte lidit så mycket av det. En gång var linjen avspärrat på grund av någon fotbollsmatch, men det kunde ju inte dom rå för. Och en går ropade föraren ut: Hoppsan, jag råkade ta fel spår så vi hamnar någon annanstans.
Västtrafiks biljettsystem tyckte jag var himla smidigt och enkelt. Man klev bara påvisade kortet för maskinen och sen var det bra med det. Trodde jag. Tre olika människor med högre utbildning försökte förklarar för mig hur det fungerade utan framgång. För det första så finns det olika maskiner som fungerar olika sen skall man veta hur många zoner man passerar och knappa in det lite kryptiskt sen skall kortet visas både vid på och avstigning och är man fler så är det en annan procedur. Tror jag. Fast jag vet inte alldeles säkert. När jag såg det här hindret så blev jag lite imponerad att dom faktiskt tar sig fram så ofta som dom gör. Nu är det bara att hoppas att biljettsystemet blir lite smidigare.

2 kommentarer:

  1. Upptäck Sveriges roligaste humorblogg. http://www.toaklotter.se

    SvaraRadera
  2. Ja, hur kul är det att inte skriva en riktig och relevant kommentar på inlägget. Av ren princip tänker jag inte trycka på länken och uppmanar alla andra att låta bli tills herr toaklotter skrivit en riktig kommentar här :-)

    SvaraRadera