tisdag 19 juli 2011

Vägen till affären

En av dom första frågorna jag ställde när jag flyttade till Göteborg var, var affären fanns. viktigt, viktigt. Jag fick förklarat för mig att det fanns flera stycken i närområdet att välja på och så fick jag vägbeskrivning till alla. När det är mycket nytt och någon förklarar vägar man aldrig satt sin fot på så kan det bli ganska så rörigt. Affären vid det röda kryset fick det bli. Det var bara raka vägen ner. Inga konstigheter. Dock visade sig att affären var liten och prisserna var stora. Av ren lathet har jag gått dit men eftersom det svidit så i plånboken så bestämde jag mig för att leta upp en annan större affär. Jag gick enligt den blå linjen och hittade tillsluten affär som hette Leffes livs och i princip var ett hål i väggen där man kunde köpa ost och äpplen. I dag gick jag enligt den gröna linjen och hittade en stor affär. Så nära men ändå så långt borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar