torsdag 14 juli 2011

Romantik.

Nu skall jag skriva ett ickebittert inlägg. uppfattas det som bittert är det verkligen inte min mening. Nu, till inlägget.
Jag låg inne på mitt rum och tittade på en dokumentär om FBI när det plötsligt knackade på dörren. Utan att ha jort något mer än att tittat på dokumentären kände jag mig jätteskyldig. När jag öppnade så var det Emmelies (Hon jag är inneboende hos) pojkvän som knackat. Han frågade om jga var tillgänglig. Tillgänglig? vad menade han med det? Vad var han ute efter? Jo, han ville ha hjälp att sätta upp en skyllt hallen. Den skulle sitta på lampan och han viste inte riktigt hur han skulle bära sig åt. och undrade om jag kunde hjälpa honom. Allt var väldigt osammanhängande. Men när jag läst på lappen så förstod jag att han skulle överaska Emmelie med lite romantik. Igentligen var det hela en dag för tidigt. Hon skulle jobbat i dag och ham själv hade varit ute och festat med kompisar (kanske därför det var så osammanhängande) Som en halvyr höna snurrade han runt. Här behövdes det någon som kunde styra upp det hela, någon romantiker. Jag skickade in honom att göra iodning sovrummet samtidigt som jag gjorde en liten sallad, dammsugade och diskade. När jag var klar med det sa jag åt honom att tända lite ljus och sen drog jag mig tillbaka in i mitt rum. Nu sitter dom och gullar i vardagsrummet så det blev nog lyckat. Hur hade han klarat sig utan mig?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar