onsdag 22 april 2009

kedjebrev


Ibland dyker det ner sådana här i min inkorg. Och jag kan inte låta bli att fundera på hur avsändaren har tänkt.
Jag ser mig personen sitta framför sin dator.
Plötsligt dimper det ner ett brev i inkorgen. Överlycklig över att man inte är bortglömd öppnar man brevet och skummar snabbt igenom det. Plötsligt stelnar man till, glädjen byts till panik. man läser ord som VIRUS, BRÄNNER, CNN och VYKORT. Domedagen är nära! det finns bara en lösning, ett enda sätt att rädda sin dator och mänskligheten är att trycka på vidarbefodra, markera ALLA kontakter och skicka vidare.

FEL FEL FEL!

Ta ett djupt andetag.
Läs igenom igen. leta upp ett papper och skriv ner: Vykort från hallmark, molismyndigheten och Jessika karlsson.

startar din webbläsare och leta upp en sökmotor. där tar du och söker efter orden du skrivit ner.

Klar? visade det sig att det bara var ett oskyldigt, men irriterande skräpbrev?

Snälla, läs formuleringarna! jag orkar inte citera så jag bifogar brevet istället.

och absolut inget ont om avsändaren eftersom det är i all välmening. Men läs och sök källa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar