torsdag 26 mars 2009

Ett år till!

Först lite bakgrundsfakta. Mitt bilintresse sträcker sig lika långt som sträckan jag skall transportera mig. Jag är fullkomligt ointresserad av resten. Jag är inne på min tredje bil nu. prisklasserna på mina bilar har lega på 4500:- 5000:- och den nu 13 000:- (Sjukt dyrt!) när jag har inhandlat bilen gör jag absolut inte mer än vad som är nödvändigt.

Min bror som har lite mer bilintresse har påpekat för mig när han lånat den att det inte är bra att köra en bil utan olja. Han har även påpekat att jag bör tvätta "skrotbilen". själv kör han en mercedes. Jag kör en gammal peugeot från -89.

Innan besiktningen så gör han en service av sin bil (Har inte blivit klok på vad det är) Jag tittar till min så att den står kvar på parkeringen. Förra besiktningen fick han ombesiktning och jag blankt papper. Kul tyckte jag då.

I dag fick jag den absolut värsta på besiktningen. Han som går med lupp och precis kollar ALLT på bilen. Lite nervös var jag.
När besiktningen var klar så tyckte han att jag gått kunde städa bilen. Blankt papper igen!

Jag körde genast upp till biltvätten och gjorde ett halvhjärtat tvättningsförsök, sen fyllde jag på olja, bensin och spolarvätska.
Bilen får stå på parkeringen ytterligare ett år!

Tillägas bör att min bror fick ombesiktning på sin välskötta bil...


2 kommentarer:

  1. Härligt och välkommen i gänget! Jag har samma genuina intresse för bilar som du har... Jag kör Merca jag också, dock utan prickar hittils... Nä, motorcyklar för min del, dock bara köra ej meka.

    Grattis till noll-protokollet!

    SvaraRadera
  2. Tackar! nä, bilen skall bara fungera och skulle den bråka så skall det räcka att man talar snällt till den.

    SvaraRadera