fredag 27 mars 2009

tonårsordverifiering

Dom här små ordverifieringarna kan ju vara lite roliga ibland. Ni vet, dom där bilderna med konstig text som man skall försöka skriva av för att verifiera att man verkligen är en människa. Oftast tycker jag bara att dom är knepiga att lista ut. Och så känner jag sig som en halvidiot efter tionde försöket. men ibland funderar jag på om det finns något djupare budskap bakom dom.

Som den här:


Jag menar: Extra typ. Extra typ? Vaddå typ? det är väl exakt så jag skall skriva? inte typ så? eller?

2 kommentarer:

  1. En rolig grej är att ordverifieringsorden alltid blir bra karaktärsnamn om man skulle hålla på skriva en fantasy-historia a la Sagan om Ringen eller nåt :D.

    SvaraRadera
  2. Men vad smart! Det har jag aldrig tänkt på! Skall nog göra det någon gång! :-D

    SvaraRadera