söndag 29 mars 2009

Grillad tonfiskburgare


Om man känner för att slänga ihop en lunch lite snabbt på är det har något jag kan rekommendera.

Du behöver lök (rödlök, gulök, eller någon annan liknande lök som du har hemma)
naturell färskost
dill
salt (flingsalt tog jag)
peppar
spenat
tomat
tonfisk
rapsolja
och förstås hamburgerbröd, ju större desto bättre. (jag hade bara små)

skala och skiva eller hacka löken. rör ihop färskost, dill, salt och peppar och eventuellt både spenat och lök beroende på vad du känner för. fördela blandningen på dina brödunderdelar har du inte blandar i spenat och lök så lägg på det ovanpå nu. Skiva tomaterna tunt och lägg på. Häll av vattnet från tonfisken ordentligt och fördela den på tomatskivorna. Avsluta med brödets överdel. stek dom på låg värme i 4-5 min per sida. tryck lite lätt på dom. Har du en smörgåsgrill så använd den istället.

Tada!

Om det var gott? Ja jag tyckte det i alla fall.


3 kommentarer:

  1. japp, det blev det. mums. nu bakar jag hasselnötsbröd
    hoppas att det går bra...

    SvaraRadera
  2. hasselnötsbröd? låter häftigt. Hu ble d o har du recept?

    SvaraRadera